FitnessZeny.cz
FitnessZeny.cz
Dámská fitness centra v ČR - cvičení pro ženy

3 protahovací cviky proti bolestem zad

I malá bolest zad dokáže pořádně otrávit na několik dní, a co natož pokud se zády po ránu nemůžete ani pohnout. Záda vás mohou bolet z věčného sezení, špatného spaní, špatných bot atd. Jak vyzrát nad bolestí zad? Podívejte se, jak záda uvolnit a do budoucna předejít otravným bolestem.

Máte bolesti zad v křížové oblasti (nad zadkem)? Připravili jsme pro vás 3 nejlepší cviky na záda, které by vám měli pomoct rychle a účinně zbavit se bolesti zad v kříži. Cviky jsou vybrány na doporučení podle odborníků v oboru. Zkuste to a brzy uvidíte ten rozdíl. Všechny cviky na záda můžete cvičit v klidu doma.

1. cvik na uvolnění zad

Cvik začíná v poloze, kdy ležíte rovně na zemi. Ruce jsou na úrovni ramen a postupně pomocí předloktí se pomalu vzpíráte směrem nahoru. V poloze můžete chvíli posečkat, nebo pohyb několikrát opakovat. Další úroveň cviku se provádí ve větším rozsahu pohybu, kdy se opíráte o celou dlaň. V pozici zase můžete chvíli posečkat nebo pohyb opakovat několikrát nahoru a dolů.

2. cvik na uvolnění zad

Postavte se na 4. Ruce jsou na úrovni ramen, kolena a kotníky jsou u sebe. S nádechem vytáčíte trup i kotníky na stejnou stranu, jakoby jste se chtěli „dotknout“ kotníky hlavy. S výdechem se vracíte do základní polohy. Poté se vytáčíte na stranu druhou. Pohyb zase několikrát za sebou opakujete.

3. cvik na uvolnění zad

Postavte se na 4. Ruce jsou na úrovni ramen, kolena a kotníky jsou u sebe. Postupně s nádechem se vyhrbujte a s výdechem se narovnejte do základní polohy. Pozor - vracíte se pouze do narovnané polohy a nijak se neprohýbáte.

Není to ani trošku náročné, že? Pojďte tedy na to, zabere to nanejvýš 5 minut. Cvičení na záda můžete opakovat několikrát denně dokud se záda časem neuvolní. Protahovací cviky na bolavá záda provádějte ze začátku vždy podle videa, abyste se naučili správnou techniku.

A co dále pomáhá na bolest zad? Určitě stojí také za zmínku sporty, které osvědčeně vašim zádům prospějí: jóga, power jóga, pilates, Tai-Chi a plavání.



O cvičení